2013. július 15., hétfő

Idén nyáron számomra az egyik legkedvesebb helyre, Erdélybe utaztunk. Nem csak a hegyek, a páratlanul szép táj, de az égbolt is lenyűgözött. A falucska, ahol megszálltunk, 340 m tengerszint feletti magasságon helyezkedik el ( Szeged tengerszint feletti magassága 79 m ! ), az ég pedig fényszennyezéstől mentes. Távcső nélkül is csodálatos volt felnézni az égre. Minden felhő nélküli éjszaka elmondhatatlanul gyönyörű és tiszta volt az ég. A hét alatt sajnos csak két éjjel tudtam csillagászkodni, a többi este mindig borult volt. Ennek ellenére ez a két éjjel is maradandó élményt nyújtott. A Tejút szabad szemmel is meghökkentő látványt nyújtott, ahogyan a hegyek fölött kígyózott. Mintha valaki porcukrot hintett volna az égre ... 
Bálinttól kaptam egy 7x50-es kistávcsövet, ezzel észlelgettem. A kistávcső nagyon szépen mutatott nekem mindent, s amikor a "Tejútba" néztem vele, tátva maradt a szám. Hogy mi mindent láttam vele és hogyan, lerajzoltam, leírtam az észleléseim, a körülményeket és amiket tapasztaltam. Folyamatosan digitalizálom a rajzokat, ahogy az időm és kitartásom engedi. 

Hasonlóan nézett ki a falu határából a szomszédos hegyekre tekintve az éjszakai, csillagoktól hemzsegő égbolt, "rajta" a Cassiopeia. Szabad szemes megfigyelés alapján, Gimp 2.0 programmal készült rajz.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.